torsdag 28 juli 2011

Glass, tura, antikviteter, Klippan, Torekov & krabbor

När fina Sophie och Jonas styrde husbilen mot Vimmerby så satte jag mig i bilen tillsammans med barnen och styrde mot Klippan.
Mor och jag gick på Antik och Samlarmässan i Helsingborg. Där fanns mycket som det stod Ulrika på och som bara bad om att få följa med mig hem. Men tyvärr hade vi mors lilla bil och i denna rymdes bara fem broderade handdukar för 50 riksdaler... Medans mor och jag spenderade en heldag på mässan tog far barnen med sig till Torekov och fiskade massvis med krabbor. När fiskeriet var slut låg det 92 krabbor i spannen! Glass, hamburgare och klätterträdsklättring i parken hanns också med innan hemfärd.

Igår tog vi tåget till Helsingborg och färjan över till Helsingör. Glada barn, dejlig väder, kall Jägermeister, mycket turister, god glass och utsökt mat. Denna lilla tripp och tura lämnade inget övrig att önska. Hmm..jo, det skulle väl isåfall vara att jag kommit ihåg att ta med mig min väska när jag klev av tåget i Klippan...Efter några telefonsamtal till Skåne Trafiken och någon timmes nervöst väntande att tåget åter skulle passera Klippan igen vid 22-tiden återfick jag dock väskan av en vänlig tågvärd, så slutet gott - allting gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar