tisdag 3 januari 2012

Ja, jag säger då det....

Igår morse släppte jag in två dyngblöta och smutsiga katter.
Full fräs mot matskålen. Vårt vitmålade köksgolv var då ingen rolig syn.
Elliot satt på pallen i köket och jag sa till honom:
- Titta som kisarna smutsar ner golvet!!
Elliot blickar ner mot golvet och svarar:
- Jag ser inget.
- Amen, sluta Elliot. Du ser väl hur skitigt det blev?
Elliot granskar köksgolvet med svepande blick och säger sen:
- Nä, jag ser inget - du ser nog bara för att du är kvinna.

Ska man skratta eller gråta?

Jag gjorde ingetdera utan svarade honom
- Det är inte för att jag är kvinna. Det är för att du är man.


Livet är inte dagarna som passerat utan dagarna du minns.

2 kommentarer:

  1. Ja ja Elliot kan ju inte se skillnad på en randig strumpa och en enfärgad , då kan man inte begära att han ska se lite tassavtryck på golvet. Eller ????

    SvaraRadera
  2. Helt rätt mormor.
    Elliot skulle inte hitta ett bowlingklot i ett badkar.

    SvaraRadera