tisdag 12 februari 2013

Fettisdagen

Hade lovat ungarna semla idag.
Men eftersom ingen av dom gillar mandelmassa så tänkte jag vara en såndär himla snäll mamma och byta ut mandelmassan mot smarrig Nutella istället.
Innan jag ens tänkt tanken klart så låg släta bullar, grädde och en burk Nutella i handelkorgen.

När jag hämtat Mingla på kören och Elliot på Bruket sa jag att jag inte köpt någon mandelmassa till semlorna.
Båda i kör (jag lovar): Vaaaaaaaa varför det??? Det är ju det godaste på hela semlan!!!!

Gissa om jag blev både förvånad och överraskad. På fullaste allvar tycker både Elliot och Mingla att mandelmassa är sååååååå gott.
Men när jag berättade vilken fyllning jag köpt istället  blev dom inte inte det minsta besvikna.

Mandelmassa gott.
Nutella godare.


....och till sist - lite florsocker


Elliot gjorde en Pacman-semla

Mumsfilidadda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar