söndag 28 augusti 2011

Loppis

Eftersom vi bokat bord på loppis idag fick vi snällt gå upp i ottan...
Micke har planerat, förberett, donat och fixat och fick både det ena och det andra sålt idag. Alltifrån tomtar till flytväst. Mingla var duktig och hjälpte pappa (och sprang på toa sisådär två gånger i halvtimmen), jag loppade med bästa vännen & Elliot gick en runda på egen hand. Elliot hittade en uppstoppad örn som han väldigt gärna ville köpa. Faktum är att han tidigare spanat in uppstoppade örnar/hökar/rovfåglar på Blocket och Tradera så besvikelsen blev övermäktig när han inte fick köpa denna, illa tilltygade fågel. Krokodiltårarna rullade längst med kinderna...Efter en stunds tröstande och kanelbullslockande så torkade han tårarna - tog Mingla i handen och promenerade bort till kiosken.

Nästa gång vi träffade Elliot var han glad!
Han sträckte fram handen mot mig och gav mig en present.
Ett duvpar i porslin!
Jag blev glad ända längst in i hjärtat

Sicken go´pojk jag har!


2 kommentarer:

  1. Jaha då blev det en (freds-) duva istället för en uppstoppad örn!
    Den är ju bra mycket mer lättplacerad och lättare att damma av.

    SvaraRadera
  2. Är själv på jakt efter en uppstoppad örn. Vart var den som va till salu? MVH Camilla

    SvaraRadera