lördag 20 augusti 2011

Tjejmys

Elliot och Micke är iväg och hajkar med Strövarna. Kanotpaddling, korvgrillning, popcorn, bus & övernattning i tält.
Då passar jag och Mingla på att mysapysa lite extra. Vi tog cyklen till stan och när vi närmade oss Brunnsparken kom Mingla på att hon ville att vi skulle spela minigolf. Tja, varför inte? Sagt och gjort. När rundan var klar trampade vi vidare in mot stan. Vi hyrde film och åt glass på torget. Det var en underbar sensommarkväll. Kvällssolen värmde rygg och nacke, Mingla och jag njöt verkligen av varandras sällskap...

Tyvärr glömde jag kameran, men det fanns något som jag hellre skulle velat ha med mig på vår cykeltur i dag. En bandspelare! Tänk om jag hade kunnat spela in Minglas alla små tankar och funderingar, kloka ord och egenpåhitttade sångtexter. Vilket minne att ta fram en gråmulen dag om sisådär tjugo år...Minglas väl valda formuleringar, stora ordförråd, kloka frågor och snillrika lösningar på stort och smått.

Älskade älskade Mingla - jag beundrar din klokhet.
Du är verkligen en cool tjej med glimten i ögat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar