torsdag 15 mars 2012

Grrrrrrrrrrrr.......

...jag blir precis vansinnig och heligt förbannad på TEKNIKSKIT som inte fungerar!!!!
Vår boxer kraschade i veckan så vi beställde en ny.
Två dagar senare anlände vår nya boxer och Micke fixade insallationen på ett litet kick igår kväll. Alla nöjda och glada - frid och fröjd i vårt hus.
Tills imorse. Micke kör barnen till dagis och jag tänkte lyxa till det med att titta på nyheterna på TV4. I ett alldeles tyst hus. Mysigt och vardagslyxigt.

Men tror du att SKITboxern vill starta? Jag ringer Micke.
Han ger mig instruktioner. Han säger gör si och gör så. Jag gör både si och så men SKITboxern är fortfarande död.

Vad är det med den där tekniken som gör oss topp tunnor rasande när det inte funkar (mor, du vet vad jag pratar om)...
Jag har aldrig någonsin varit i närheten att vara så arg på mina barn som när teknik strular.

Jag googlar på teknikstress och läser följande:
"Tyvärr kan ny teknik även ha negativa effekter. Det handlar då om teknikstress. Stress ger blodtryckshöjningar och spänningar i kroppen. Det kan i vissa fall leda till sjukdom".

Låter allvarligt det där.
Att inte få se nyheterna på TV4 kanske inte så mycket att hesta upp sig över
- trots allt.

1 kommentar:

  1. Teknik i all ära. Men TV- boxar som strular är skit. Då behövs det en stubin så lång så låååååååång.

    SvaraRadera