söndag 1 april 2012

Påskpynt

Man kan väl säga såhär: Jag tycker att barnens alla pyssel är mer eller mindre fula. Oftast mer. Ouuppss..så får man varken tänka tyst eller säga högt... Nåväl, det är bara att erkänna att det kryper i kroppen på mig när huset ska pyntas till påsk & jul. Stentroll med lila ögon och en liten gul garnstump till svans tycker helt enkelt är väldigt svårplacerad. Den och massa annat pyssel gör sig liksom inte någonstans...
Det är ju jag som har problem - det vet jag. Jag önskar verkligen att jag var en såndär mamma som såg barnens alla skapelser som små konstverk. Att jag blev varm och bubblig i hela kroppen när jag såg vilka fantastiska kreationer deras små händer åstadkommit.
Men hur som haver, pysslet på bilderna här ovanför ÄR faktiskt pyssel som jag tycker är fint. Påskpynt som kommer hängas upp år efter år...tro´t eller ej -
men helt hjärtlös är jag faktiskt inte.

1 kommentar:

  1. Visst var väl detta påskpyntet jättefint, men är det ute nu med tomma toarullar och flirtkulor???Det hade också sin charm, eller?

    SvaraRadera