söndag 1 maj 2011

1: maj middag i Nogersund

Årets första maj middag på Kapten Gyllenhorn kommer vi att minnas länge...Väldigt god mat men det vi framförallt kommer att minnas är den helt inkompetenta servitören. Hjulet snurrar men hamstern är död, inte den vassaste kniven i lådan, sladden räcker inte ända fram....liksom.
När far till slut lyckades betala kalaset åkte vi vidare till Sölvesborgs Golfklubb för att dricka kaffe & äta kaka. Det var förvisso bara jag och far som orkade kaka. Kan inte förstå det - en kaka går väl alltid ner?
I bilen på väg hem skulle Elliot förklara för Mingla vad konfirmation är för något. Han säger: Det är när man lär sig mycket om Gud och Jesus. När man har lärt sig väldigt mycket - då transformeras man.

På bilden längst ner blåser Elliot maskroses lättflygande frö.
Micke, det har hänt en hel del på fyra veckor. Just idag är det precis fyra veckor sedan du åkte och du är väldigt saknad av oss.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag vet inte hur många 1:a maj middagar jag har missat men en sak ska ni veta att det är inte självvalt. I försvarsmakten arbetar man på 1:à maj. The show must go on, som någon sjöng en gång......
    Jag skulle fått min ledig dag i morgon men som läget är nu får jag vänta en vecka till innan jag får sovmorgon.
    Saknar er.
    Micke

    SvaraRadera
  2. Mysiga bilder.
    Pappa

    SvaraRadera