tisdag 31 maj 2011

Fest på Delfinen!

Idag har det varit sommaravslutning på Delfinen, Bjällran, Trumpeten & Sånglärkan. Barn, föräldrar, mor och farföräldrar var uppklädda dagen till ära. Publiken bjöds på sång och musik. Alla barn tog i från tårna och sjöng för kung och fosterland! Det var en fin och lite smått högtidlig tillställning. Alla Delfinbarnen som ska börja i förskoleklassen till hösten fick gå fram till fröken – en och en – och ta emot en personlig bok och en liten present - ta i hand och kramas. Jag skymtade en tår i en och annans ögonvrå. Tänk, nästa år är det Minglas sista "förskoleår", sen är det dags för stora damen att börja nollan. Gode gud - stanna tiden! Nej förresten, nästan allt blir ju faktiskt bara roligare och roligare!

1 kommentar:

  1. Mingla- vad söt du är på bilden.
    Vilken härlig avslutning ni måste haft. Jag hade velat vara där och se och höra när ni sjöng. Tänk om ett år är det du som ska börja förskoleklassen. Då är du verkligen en stor tjej, fast det är du redan nu.
    Ulrika - du får inte stanna tiden jag vill komma hem.
    Vissa dagar, som denna när man ser dessa bilder är speciellt jobbigt.
    Jag tittar på bloggen i stort sett varje dag. Det är inte alltid som jag hinner skriva. Jag måste befinna mig på en plats där det finns trådlöst nätverk. Jag skulle vilja skriva på rummet och sedan skicka texten när jag kommer åt internet men det fungerar inte.

    Ni verkar ha en underbar försommar i Sverige. Här på Sicilien börjar det bli jobbigt varmt. Det är väldigt fuktigt också vilket gör att man svettas hela tiden.
    Även nätterna börjar bli varma vilket är skönt. I början frös man när man gick till jobbet.
    Hopsan nu händer det något. Rasten är slut.
    Nu måste jag jobba igen.
    Älskar och saknar er.
    Kram pappa

    SvaraRadera