tisdag 31 maj 2011

Älskade ungar – judoavslutning & musikskola

Bättre sent än aldrig. Här kommer inlägget från igår fast idag....


Vissa dagar älskar man sina ungar extra mycket. Idag har varit en sådan dag!
Ikväll var det Judoavslutning i Brunnsparken. Det blev tipspromenad och korvgrillning. Därefter åkte vi till Musikskolans prova-på-dag. Till skillnad mot mina kära föräldrar så förutsätter inte jag att mina barn är omusikaliska redan innan dom provat på något instrument :) Vem vet, kanske hade jag varit en stor internationell blockflöjtsstjärna idag om bara mor låtit mig prova på detta träblåsinstrument i unga år.
När Elliot provat en uppsjö olika blåsinstrument, diverse gitarrer, trummor, stråkinstrument och pianoklink bestämde han sig för ett av instrumenten. Håll i hatten, valet föll på: Fiol.
Först tänkte jag övertala Elliot att välja något annat instrument. Men bestämde mig snabbt för att inte lägga mig i hans val. Vill han gnida på en fiol så ska inte jag hindra honom. En del saker här i världen måste man få upptäcka själv...

2 kommentarer:

  1. Usch vilket dåligt samvete du ger! Nää förresten
    hade du blivit stor internationell
    blockflöjtsstjärna då hade du säkert inte haft en så rekorderlig man och två goa ungar! så tacka mej istället.

    SvaraRadera
  2. Hej Elliot
    Vad roligt att du gillade att spela fiol. Jag spelade trumpet när jag var liten. Det har jag aldrig berättat för dig. Jag vet att du kommer att tycka att det är roligt att kunna spela ett instrument. Både mamma och jag kan inte spela något förrutom kort....... Jag bara skoja.
    Elliot - fick du något pris på Judoavslutningen. Det tror jag att du fick.

    Älskling nu tror jag att du är lite sarkastisk. Jag tror att du ska lyssna på din mor.

    Kram Pappa
    Mingla - vad söt du är på bilderna

    SvaraRadera