söndag 29 maj 2011

Mors dag

Idag har jag fått fina blommor och choklad från min älskade make och mina älskade änglar.
Elliot och Mingla har lekt med Amadeus och Melody idag. Så himla skönt för mig eftersom jag fick flera timmar helt för mig själv. Gissa vad jag gjorde då. Slängde jag mig i soffan och läste inredningstidningar? Eller kollade jag på en massa gamla inspelade program? Eller städade jag fem timmar i sträck? Givetvis städade jag! Det är ju så himla roligt att städa när man är ledig!
När Mingla kom hem och gick in i tvättstugan sa hon: wow! Vem som helst kan ju förstå att huset behövde städas när en liten femårings reaktion på en nystädad tvättstuga är: wow!
Jag och Anna tog med våra töser till Brunnsparken framåt kvällskvisten för att lära dom att cykla utan stödhjul. Till min (och Minglas) stora glädje visade det sig att Mingla cyklade helt själv för första gången – ca 100 meter! Så idag, på Mors dag 2011 - var dagen då Mingla lärde sig att cykla! Trumvirvel och fanfar!

2 kommentarer:

  1. Så roligt att Mingla lärt sig cykla det var ju de du hade hoppats på att hon skulle kunna när Micke kommer hem.
    Såååå fina rosor du fått. De e du värd

    SvaraRadera
  2. Hej älskling.
    Blommorna var det minsta jag kunde ge dig. Jag förstår inte hur du orkar.
    Här är livet så lätt jämfört med det där hemma. Jag arbetar långa dagar men det gör du också, även om du inte får betalt för det.

    Mingla - nu blir jag jättestolt, du kan ju cykla, oooo vad jag längtar efter att få komma hem till dig och Elliot. Tänk nu när du kan cykla kan vi tillsammans cykla till brunsbadet och bada i sommar. Vilken fin cykelhjälm du hade. Har du fått den
    av mamma?

    Älskar och saknar er alla
    Kram pappa

    SvaraRadera