lördag 21 maj 2011

En lugn lördagkväll på Maden

I dagarna tre har jag fått hjälp av far - med både det ena och det andra. Kaninburen har monterats och målats röd & grann. Pallkragar har inhandlats och fyllts med jord från tippen. Uppfarten har rensats från ogräs och maskrosor. Maskrosorna hade rötter så stora att far inte sett nåt liknande. Oouupps!!
Idag har Mingla och jag varit på Knyttarna. Elliot har lekt, och ska sova över hos Anton. På bilden nedan står han redo att åka. Mingla har lekt, och ska sova över hos Melody. Så jag har haft en angenäm och ovanligt lugn och stillsam afton här på Maden.

2 kommentarer:

  1. G'midda G'midda! Vaknat pigg o utsövd efter en barnledig lördags kväll o njutit av en god frukost i lugn o ro? Ja, så är då maj månads festligheter avklarade med allt från 1:maj,bröllopsdagar,konfirmation och födelsedag så nu får vi se vad juni kommer att bjuda på.

    SvaraRadera
  2. Jag saknar mitt hem när jag ser dessa bilder. Jag vill gå och pula i trädgården, klippa gräset och sitta i vårsolen och dricka lite kaffe. Nu sitter jag i en stor plåtbyggnad och ute är det kallt och det ösregnar.
    Förrutom detta saknar jag er där hemma, faktisk mer än hemmet.
    Kram pappa

    SvaraRadera